יום שבת, 19 באוקטובר 2013

יחסים בינלאומיים

בימים האחרונים דיברתי עם כל כך הרבה אנשים מכל כך הרבה מקומות בעולם. ביום רביעי היה לנו מפגש היכרות (אני לא ממש יודעת איך לתרגם Welcome Day) לתכנית של Erasmus. דיברתי עם כל מיני אנשים מכל מיני מקומות. לפני שהמפגש התחיל, הייתה לי שיחה עם סטודנט גיאורגי שלומד כאן תואר ראשון במדעי המחשב. במפגש עצמו, ישבתי ליד סטודנט מאפגניסטן בשם חוסיין. בדקות שלפני המפגש הייתה לי שיחה אתו על כך שיחסים בין-אישיים לא צריכים להיות מושפעים מדת ולאום (זה כל כך ג'ון לנון). מה שהיה מוזר היה שהוא לא הכיר את ישראל, אבל זה כבר סיפור אחר. אחרי הנאומים הפורמליים והמצגות, ערכו לנו מופע ריקודים רומני אותנטי ואחר כך היה כיבוד רומני אותנטי בצורת מאפי שמרים (סליחה, גלי, אבל לא אכלתי מזה...). אני לא יודעת כמה זמן ההתרחשות עוד נמשכה אבל בשלב הזה הלכתי לשיעור זומבה במכון הכושר (כן, גם כאן אני חותכת באמצע מאירועים כדי ללכת למכון הכושר...).

בחמישי בלילה הייתה מסיבה שהנושא שלה היה "הכר את המדינה שלי". התבקשנו להגיע בבגדים מסורתיים של המדינה ממנה אנחנו מגיעים, או לפחות בצבעי הדגל. אני הלכתי בכחול-לבן (לא היה לי רעיון טוב יותר). בכניסה הייתה מישהי ששאלה כל אחד מאיפה הוא, וציירה לו באיפור את דגל המדינה שלו על היד. הסטודנט הישראלי השני השקיע יותר ממני והגיע עם דגלים. הגיאורגיים היו מקושטים במיוחד, בבגדים, באיפור ובדגלים שעטפו אותם. נתקלתי גם בשני איטלקים בתלבושת מסורתית. הייתה גם רומניה אחת שלבשה חולצה דומה לזו של הרקדניות הרומניות מיום רביעי. 

התחברתי במסיבה עם קבוצה של סטודנטים לרפואה: אחד מאירלנד, שניים ממרוקו ואחד ממלזיה (שיש לו כאן חברה ישראלית שלומדת רפואה). אני בטח שוכחת מלא אנשים שדיברתי אתם, אבל באמת שהיה ערב גדוש פעילות (בניגוד ליום המשעמם שהיה לי בבית כל היום). היה כיף. גם המוזיקה הייתה טובה הפעם, ויצא לי גם קצת לרקוד. לפני המסיבה, ביקשו מאיתנו להעלות שירים מהמדינה שלנו לאירוע בפייסבוק. שלחתי שני שירים של להקות ישראליות שמתאימים למסיבה (זה וזה). עד שהלכתי, לא הספקתי לשמוע אותם, אבל כן היה את השיר הזה. יכול להיות ששוב הלכתי מוקדם מדי, אבל השעה כבר הייתה שתיים בלילה והייתי גמורה מעייפות (זקנה, כבר אמרתי?).

אתמול בערב יצאתי שוב לקריוקי. הפעם שרתי את In My Life של הביטלס (לא, הקישור לא מוביל לוידאו שלי!). אמנם שרתי לבד אתמול, אבל הגישה שלי הייתה שגם אם אני גרועה, לא אכפת לי, כי אני לא מכירה אף אחד בבר (חוץ מהאנשים אתם הלכתי). חוץ מזה, אכלתי שם את העוגה השבועית והיא הייתה מצוינת! פרוסה נדיבה של עוגת גבינה אפויה עם בצק פריך, מלית גבינה מתוקה במידה וציפוי של פירות יער ורימונים שנתנו קצת קראנץ'. והיא עלתה רק 10 LEI! יחד עם קפוצ'ינו, יצאתי עם חשבון של 16 LEI בלבד. לא יאומן.

היום בבוקר היה מזג אוויר יפה (לפחות כך נראה מהבית, את הרוח לא ראיתי), אז הלכתי לטייל. הלכתי לגן הבוטני וצילמתי שם הרבה תמונות, שכמה מהן מצורפות כאן:


משם המשכתי לארוחת צהריים בחוץ, ואחר כך חזרתי הביתה. מתוך סקרנות, בדקתי ב- Google Maps כמה הלכתי ברגל ויצא שהלכתי קצת יותר משבעה קילומטרים. וזה לא נדיר בימים האחרונים.

לא סתם אין איזכור ברשומות שלי לשום דבר שקשור ללימודים. אבל ביום שני אני סוף סוף לומדת יום שלם. הגיע הזמן לקצת שגרה.



תגובה 1:

  1. טוב נו... אם לא אכלת מאפה שמרים, לפחות אכלת את העוגה השבועית ;-)

    השבמחק