יום ראשון, 6 באוקטובר 2013

שביזות יום א'

זה התיאור הכי קרוב למה שהרגשתי החל מאתמול בצהריים. לא במובן הישראלי של המילה: יום ראשון כאן הוא כמובן יום חופשי. חוץ מזה, שלא הייתי מרגישה רע מכך שסוף השבוע נגמר והלימודים ממשיכים, כי זו רק ההתחלה, כי אני חננה שאוהבת ללמוד, וכי התבטלו לי כל השיעורים השבוע (הסבר בהמשך). אבל התחושה שהחלה אתמול לקראת הטיסה של אור חזרה לארץ אתמול בערב, הייתה דומה לתחושה שהייתה לי כשהייתי נפרדת מאור במוצאי שבת שלפני שהייתי חוזרת לקורס הקצינים. הפעם אני סוגרת 21. שלושה שבועות עד הפעם הבאה שאור יחזור.

אחרי הפתיחה המדכאת-משהו, אני יכולה להרגיע ולומר שבסה"כ, הכל בסדר, ולספר קצת על הימים האחרונים.

ביום שישי התחלתי ללמוד. היו לי שתי הרצאות: הראשונה בקורס "שיטות סטטיסטיות בעיבוד שפות טבעיות" והשניה ב"תרגום מכונה". אני עדיין לא רשומה רשמית לאף אחד מהקורסים (אני מקווה שזה יסודר בימים הקרובים), אבל אחרי ההרצאה הראשונה, נראה לי שהקורסים האלה בהחלט מתאימים לי. שלושת הקורסים שאני לוקחת הם עם אותה המרצה. היא ממש חמודה, והתחושה שהייתה לי ביום שישי הייתה יותר של בית-ספר מאשר של אוניברסיטה. ההרצאה הראשונה נפתחה בשאלון היכרות, אחר כך חידה, בסוף קצת ענייני מנהלה ואיזה תרגילון קטן להגשה בעוד שבועיים. בהרצאה השניה היינו צריכים "לתרגם" משפט משפת Centauri לשפת Arcturan (משהו שקשור ל- Star Trek, ואני שמחה שלא הייתי מספיק חננה כדי להכיר!). זה היה סוג של משחק. גם שוחררנו הביתה מוקדם.

אם באיזה שלב פחדתי שהאנגלית שלי לא מספיק טובה בשביל הלימודים, כמעט כל החששות התבדו בשיעור הראשון. הנוהל באוניברסיטה בתואר השני הוא שחומר הלימודים באנגלית, אבל השיעורים מתנהלים ברומנית אלא אם יש סטודנט זר. בתחילת השיעור המרצה אמרה שאנחנו נדבר באנגלית (דיברתי אתה מראש במייל והיא ידעה שאני מגיעה). לחלק מהסטודנטים היה קצת קשה עם האנגלית, אבל אולי זו הייתה גם קצת מבוכה. בשבילי, אנגלית הייתה כמעט כמו שפת-אם אחרי כל הרומנית המגומגמת שלי השבוע.

בשישי בערב הייתה אמורה לסיים ללמוד ב- 20:00, אז קבעתי עם אור שהוא יגיע לאיזור הפקולטה ב- 20:00 ונלך לאכול לא רחוק משם. בסוף סיימתי מוקדם, אז חזרתי הביתה ברגל ומאוחר יותר נסענו ביחד במונית למסעדה. אחרי האוכל נפגשנו עם חברה לקריוקי. היה ממש מגניב, אפילו שרוב האנשים שרו ברומנית. היו המון שירים באנגלית לבחור מהם. החברה שלנו שרה את Back To Black של איימי וויינהאוס, ואנחנו זייפנו את First Of The Gang To Die של מוריסי (ואפילו קיבלנו במתנה שני קינוחים חינם במועדון - שננצל כנראה בביקור הבא של אור, ו-5 LEI למונית שניצלנו בדרך חזרה הביתה).

אתמול התכוונו לבלות את היום באופן רגוע בטיול בפארק ואח"כ להתבטל בבית כמה שעות לפני הנסיעה של אור. אבל אז נשרפה לי מנורה בשירותים ונאלצנו ללכת לקניית מנורות ואור ביצע כמה עבודות גבריות בבית שכללו החלפת מנורות שרופות. סלחו לי על השוביניזם, אבל עם הגובה שלי גם כיסא לא יאפשר לי להחליף לי נורה, ומכיוון שאני לא פולניה, אני לא אשב לבד בחושך.

בכל זאת הספקנו לטייל קצת בפארק, ואני מצרפת (סוף סוף) כמה תמונות שאור צילם. חשבתי שהוא לא יספיק לשלוח לי אותן לפני שאפרסם את הרשומה, אז שחזרתי את חלקן היום, אבל אני מצרפת את שלו כי הן טובות יותר כנראה. אפילו הייתה קצת שמש והיה נחמד לטייל, חבל שלא היה לנו יותר זמן.

בלילה חיכיתי שאור יודיע לי שהוא נחת, ובאמצע השיחה אתו התנתק לי הטלפון. נגמר לי הקרדיט. הלכתי היום לקנות קרדיט נוסף, אבל עכשיו גם אני בעד שאור יחליף את הטלפון הישן שלו בסמארטפון ואוכל לתקשר אתו גם דרך ה- Viber בחינם (אור, סליחה אם אני הורסת לך. אני מקווה שההורים שלך לא יקראו את זה ויקנו לך סמארטפון).

בשעה 04:37 התעוררתי מרעש ורעידות. חשבתי שזה החימום עושה רעשים מוזרים, וזה היה קצת מטריד, כי אני לא רוצה להתעורר ככה באמצע הלילה מרעשי חימום, אבל חזרתי לישון. בדיעבד, בבוקר גיליתי שהייתה כאן רעידת אדמה בעוצמה 5.5 בסולם ריכטר. אולי טוב שלא ידעתי על זה בזמן אמת.

חוץ מזה, אין לי הרבה דברים מעניינים לספר. היום קצת טיילתי, הייתי בחדר הכושר של הבניין, ראיתי קצת סיינפלד במחשב ועשיתי שיעורים. בימי שני אני אמורה ללמוד כל היום, אבל המרצה שלי לא תהיה השבוע, כך שהתבטלו לי כל השיעורים. אני מניחה שבכל זאת לא אשתעמם, כי יש לי כל מיני דברים מתוכננים. במקרה הכי גרוע, תמיד אפשר לצפות בסרטוני חתולים ב- YouTube (אני בדר"כ לא מרשה לעצמי להתחיל עם זה).
עכשיו נזכרתי שהבטחתי תמונות של חתול. החתול ההוא לא חזר, אבל ראינו חתולים חמודים אחרים: